Hygga & Kiesz voor een optimale patiëntbeleving: snellere en betere zorg

We gaan binnenkort werken met een nieuw agenda systeem genaamd Hygga. Dit systeem is ontwikkeld om snellere en betere zorg te kunnen leveren.  Dit online systeem biedt de mogelijkheid om vaak dezelfde dag nog een afspraak in te plannen.

Waarom Hygga?

  • Snel geholpen, de behandeling is vaak mogelijk op dezelfde dag
  • Eenvoudig zelf een afspraak maken, zowel telefonisch als online
  • Geen wachttijd in de wachtkamer, ontvang een melding vlak voor behandeling om te komen
  • Alle behandelingen zijn mogelijk op 1 dag, u hoeft niet terug te komen
  • Tandarts ziek, afspraak gaat gewoon door
  • Betere kwaliteit van de zorg, doordat u verschillende behandelaars ziet
  • Duurzamer: minder vaak bezoek en minder materialen verbruikt

Hoe werkt Hygga, ons nieuwe planningssysteem?

1 Plan een afspraak

U kunt eenvoudig online uw afspraak inplannen via “maak afspraak” (binnenkort online zichtbaar)

U kunt ook altijd telefonisch contact opnemen met de praktijk voor het inplannen van afspraken

2. Selecteer tijdsblok

Selecteer een beschikbaar tijdsblok. De aanvangstijd van de afspraak valt binnen een tijdblok van een uur.

Bijvoorbeeld: het tijdblok 9 – 10 uur. Binnen dit tijdblok begint uw afspraak.

3. Ontvang een SMS

Een halfuur voor aanvang vd behandeling ontvangt  U een SMS met de exacte tijd waarop u aan de beurt bent, bijvoorbeeld 09.25 uur.

Zo hoeft u nooit te wachten. U kunt langer doorwerken of bijvoorbeeld nog even een boodschap doen.

4. Meld u bij de praktijk

Als u in de praktijk bent, dan kunt zich aanmelden en zult u te horen krijgen in welke behandelkamer u wordt geholpen. U wordt opgehaald door de assistent en de behandeling kan beginnen.

5. Eventueel vervolgbehandeling

Alle behandelingen kunnen op diezelfde dag gedaan worden. We kunnen bijvoorbeeld meteen een gaatje vullen. En als een mondhygiënist nodig is, kan ook hij/ zij u meteen behandelen.

Wat verandert er met Hygga, het nieuwe planningssysteem?

  • U kunt een nu eenvoudig online plannen (of verzetten). Als u toch liever telefonisch de afspraak maakt, kan dat natuurlijk ook.
  • In plaats van een afspraak voor een specifieke tijd, spreken we af dat de behandeling binnen een tijdblok van een uur begint. Een half uur van tevoren ontvangt u per SMS de precieze starttijd.
  • Doordat we alles in 1 keer afmaken, duurt uw behandeling wat langer maar hoeft u niet terug te komen (tenzij het medisch noodzakelijk is). Mocht u geen tijd hebben voor een langere behandeling, dan kunnen we een vervolgafspraak maken.
  • Hygga koppelt de juiste behandelaar aan uw zorgvraag. U wordt dus niet meer altijd door dezelfde tandarts of mondhygiënist behandeld. Dit om te zorgen dat u zo snel mogelijk wordt behandeld. En de juiste expertise krijgt Op deze manier gaat de kwaliteit ook omhoog omdat er verschillende behandelaars met uw gebit bezig zijn en elkaar werk kunnen controleren (2nd opinion). De persoonlijke data vd patiënt en achtergrond informatie is altijd beschikbaar en kan elke behandelaar inzien. Er wordt ook onderling goed afgestemd.
  • Wilt u, ondanks ons advies, toch per se één vaste behandelaar houden? Dan kunt u het beste even telefonisch contact opnemen en houdt dan rekening met het volgende:
    • langere wachttijd op een afspraak;
    • terugkomen voor een vervolgbehandeling;
    • als vanouds wachten in de wachtkamer;
    • u mist de second opinion van een andere tandarts

Waarom Hygga nu in deze tijd van COVID 19?

  • Online reserveren
  • Triage vragen online invullen
  • Alles in 1 keer, dus U hoeft niet nog een keer terug te omen
  • Geen wachtiijd in de praktijk: U komt geen mensen tegen